Konceptdokumentet är inte ett regelrätt Game Design Document, utan är mer likt ett "sales pitch"-dokument, dvs det ska endast översiktligt beskriva spelet - inte innehålla tekniska specifikationer eller dylikt. Dokumentet får innehålla högst en A4 text (Times New Roman 10 punkter). Däremot får det innehålla hur många bilder som helst - "concept art", skärmdumpar från spelet, etc. Försök att få fram vad det är som gör ert spel så bra, och varför man vill spela det! Förslag på mall finns här: http://www.excitera.nu/sga/filer/Konceptmall.doc
Konceptdokumentet, som ska vara i ett format som kan läsas av de flesta ordbehandlare/dokumentläsare på marknaden (t ex Word eller PDF), skickas via e-post till illapha@excitera.nu senast kl. 20:00 lördag 25 februari. Om tekniska problem uppstår på SGA:s sida kan undantag göras.
Det går att anmäla sig till tävlingen samtidigt som dokumentet skickas in - bifoga i så fall information om laget och kontaktuppgifter. Anmälan ordnas dock enklast på webben: http://www.excitera.nu/sga/?p=register/newTeam1
Några anledningar att delta i SGA 2006:
- Sammanlagt 80 000 kronor i prispengar
- Pris till bästa PC-spel, bästa mobila spel OCH till bästa spelidé
- En bra placering i SGA är meriterande för de som vill jobba i spelbranschen
- Tidigare vinnare i SGA har fått stort erkännande, nationellt och internationellt
- Bra motivation för att genomdriva ett spelutvecklingsprojekt från början till slut
- Det är kul att utveckla spel!
I slutet av mars äger den största GDE:n (Game Developers Evening på KTH) hittills rum, i samarbete med årets huvudpartner Digital Illusions CE.
No comments:
Post a Comment